onsdag 3. desember 2008

Noen har skjønt det...

...at vi alle drømmer om å være unike. Vi vil være annerledes. Vi er alle kreative og vil bruke vår kreativitet. Mer og mer av identiteten vår defineres av hva og hvordan vi forbruker. Vi vil gjerne ha det nyeste av det nye innen duppedittene og det første vi gjør er å personalisere dem: Lyder, bakgrunnsbilder og ringetoner. En kollega av meg får for eksempel beskjed om at han har fått en sms med følgende melding: Boss, you have a message...

Nokia tar skrittet et hakk videre varsler NRK beta. De har introduserr NokiaBuild, hvor du kan designe din egen Nokia 7310 med deksel, bakgrunner og temaer. Nokia er ikke de første som utvikler tjenester hvor du selv kan personalisere produktene.

Eurofoto gir deg muligheten til å personalisere kopper, t-shorter og andre nyttige og unyttige artikler med bilder fra for eksempel årets sommerferie. NIKE har latt deg bygge egne versjoner av Nikes sko i årevis. Apple lar deg gravere iPoden. Sofaen kan vi allerede velge både form, stoff og farge på. Snart forventer vi kanskje at alle produkter skal kunne personaliseres? At du for eksempel kan velge lakk og sete - gjerne med egne designede lekre mønster - til sykkelen din.

1 kommentar:

INGE JAN HENJESAND sa...

Meldingen er; "Excuse me Boss, You have a text message", og jeg blir glad når jeg hører den....