lørdag 20. september 2008

Om det å blogge


Jeg har ikke tenkt lenge på det å begynne å blogge, men jeg har både tenkt og diskutert det mye i de siste ukene. Jeg bestemmer meg vanligvis ganske fort. Og ofte ved hjelp av slående argumenter. Det var som når jeg kjøpte min første leilighet i 2001 - hvilket var relativt sent. Jeg hadde den oppfatningen at det å eie var skummelt, at jeg ble låst og mistet friheten min. Mange fastslo de vanlige argumentene om at det er lurt å kjøpe osv. Før Inger Lise Stieng kom med det åpenbare argumentet: Du kan jo faktisk bare selge hvis du ikke ønsker leiligheten lenger, og i mellomtiden har du sikkert tjent noen kroner. Smart; jeg kjøpte leiligheten.

Og på mandag spiste jeg lunch med Stein Arne Nistad hvor jeg uttrykte min usikkerhet vedrørende om blogging kom til å ta mye tid, for eksempel fra andre saker som jeg skulle skrive. Han sa jeg rett og slett kunne bruke bloggen til å prøve ut ideer og - i oversatt betydning -sette ned guarden i forhold til mine egen forventninger til innhold. Lurt; nå er jeg blitt en blogger.

Og jeg har lyst til å bruke denne kanalen til å dele mine tanker, ideer, frustrasjoner og gleder.


Ingen kommentarer: